Biblioteca
de Documentare DACIA, Nr. 2,
23
August 1974
Editura CARPATII, Traian
Popescu, Madrid-6
de
Faust BRĂDESCU
IMPORTANTA TINERETULUI
Orice
revolutie, de orice nuantă ar fi, pune accentul pe tineret. Lucru natural,
deoarece schimbarea profundă ce se urmăreşte, prevede stabilirea
de norme noi de conduită precum şi o seamă de transformări
structurale pentru viitor.
Un viitor, în care tinerii de azi vor constitui pătura conducătoare
şi responsabilă a societătii.
In al doilea rând, denumirea
de "tineret" este elastica şi încărcată de
valori sentimentale profunde, permitând cele mai excentrice manevre sub acoperământul
ocrotitor al termenului. Există cazuri istorice in care tineretul pervertit
de sloganele unei ideologii inumane, a fost împins pe drumul trădării
şi-al distrugerii celui mai curat sentiment omenesc, cel al iubirei de
părinti, pentru a răspunde la apelul pervers al unui guvern de brute.
Si statuile acestor "mici revoluţionari" inconştienti,
ce şi-au dus la moarte părintii, umplu istoria Komsomolilor roşii
şi satele din stepa rusească.
Se va sustine că erau
nişte copii ce nu şi-au dat seama de gestul lor, induşi in eroare
de sloganele partidului comunist, de perspectiva de a primi o stelută
roşie pe piept şi de a fi ridicati in slăvi de camarazi. Nu
rămâne nicio îndoială asupra psihologiei acestor copii. Dar faptul
rămâne fapt, repetându-se astăzi cu acceeasi intensitate, peste tot
unde marxismul încearcă să-şi întareasca pozitiile. Tineretul
este vizat. Isbit şi schimonosit în ce are el mai curat şi mai sincer,
acest tineret se afundă in mocirla unei revoluţii ce nu-i poartă
niciun respect pentru viitorul lui, pentru libertatea lui, pentru sufletul lui.
Si nu-i vorba de pătura copiilor neştitutori, de genul Komsomolilor,
deoarece asistăm la degradarea progresivă a tineretului din licee,
Facultăţi şi alte Scoli superioare.
Problema tineretului s'a pus de mult timp
şi în Mişcarea Legionară, deoarece spiritul de
răsvrătire ce-l caracterizează, constitue o tendinta
permanentă, de care trebuie sa se tină seama. In lumea şi'n gândirea
legionară domneste insă convingerea că de îndată ce
tineretul întâlneşte vadul spiritual care să-l mâne spre înţelegerea
misiunei sale, nicio ideologie materialistă sau anarhica nu-l mai poate câstiga.
Deci, singura cale de salvare, pentruca acest tineret să nu fie înturmat
ca vitele şi împins pe drumul prăbuşirei, rămâne punerea
lui în contact cu alte norme decât cele apărate de democraţia
decadentă sau propovăduite de comunismul inuman.
Tineretul poate deveni un tezaur sau o
plagă pentru viitor, după cum şi-a inţeles menirea la un
moment dat, adică, în fond, după cum a fost îndoctrinat şi
condus. Totul depinde de ceeace i se spune si forma in care i se vorbeşte
de prezent, de viitor, de politică, de societate, de luptă, de
revoluţie, de suflet, de Dumnezeu... Un tânăr hrănit cu ură
fata de semenii săi, calăuzit pe drumul imoralităţii,
perversiunii, ateismului, şi îndemnat să facă apel numai la
forţa brută şi revoluţie sângeroasă, rămâne
pentru toata viaţa impregnat de aceste tare. Va fi veşnic un revoltat
nesatisfăcut, a cărui acreală şi ură se vor răsfrânge
asupra societăţii in care va trăi. Victimă a unei
mistificări ideologice, in momentul maturităţii se va transforma
într'o victimă a propriei ignoranţe şi-a sistemului ideologic ce-l
va domina definitiv.
In aceste condiţii, revoluţie îi
apare ca o depăsire personală şi o victorie asupra unei
stări de fapt. In fond, acest tineret e sincer cu el însuşi, deoarece
in majoritatea cazurilor nu cunoaşte altă posibilitate de reelizare.
Nu poţi cere unui individ mai mult decât i-a fost transmis sau sugerat.
In cazul tineretului epocei
noastre, lipsit de sprijinul unei doctrine promitatoare ieşite din
concepţie burgheză de trăire, ce l-ar fi putut indemna să se
pronunţe un apărător aprig al democratiei şi un duşman
conştient al revoluţiei marxiste? In fata lui nu are decât
perspectiva banalităţii burgheze şi promisiunea mustoasă a
revoluţiei comuniste. Două posibilităţi fără
comparatie în spiritul oricărui tineret. Acţiunea permanentă,
perspectivele nebuloase ale unei schimbări, bucuria afirmarii şi chiar
plăcerea violentei, sunt puncte de atracţie incomparabile. In mod
fatal tineretul alunecă spre realitatea revoluţionară împins de
demonul ferocităţii şi dorinţa instinctivă de a-şi
găsi calea.
In mijlocul acestui
haos, in care insul se sbate
între o concepţie democrată fără vlagă şi
fără nicio atracţie, şi o concepţie revolutionară,
materialistă şi atee, doctrina legionară apare ca o "cale
nouă" plină de perspective. Dela epoca in care Mişcarea
Legionară a luat fiinţă şi până acuma, situatia
tineretului, ca prezenta in actual, s'a înrăutătit profund.
Lipsit de preceptele unei doctrine constructive, care să-l încadreze in
disciplina unei trăiri înalte şi-a unei actiuni demne, tineretul
actual şi-a găsit "calea" in negativismul şi
materialismul marxist. In aceste condiţii, doctrina şi preceptele
Mişcării, cu spiritul ei revoluţionar, cu normele ei morale, cu
legile ei de demnitate şi onoare, constituesc singura linie de echilibru
şi de restructurare a unei revoluţii pe baze noi, altele decât cele
susţinute de ideologiile materialiste la modă. In revolutia
legionară tineretul işi regăseşte locul şi
importanţa naturală, putând astfel să aduca contributia ce-i
revine in modificarea societăţii şi realizand in acelaş timp
idealul de trăire dorit.
AGITATIA, PUNCTUL NEVRALGIC
AL TINERETULUI
CINE
DOMINĂ TINERETUL, STĂPÂNESTE DEJA VIITORUL
Nu-i vorba de o frază in
vânt, ci de o realitate. Ideile de azi pot constitui mentalitatea de mâine.
Totul e o chestiune de transmitere şi asimilare, de întelegere şi
punere in aplicare. Deaceea, doctrina şi sistemul ce reuşesc să
se impună tineretului AZI, pot fi sigure că vor supravietui MAINE.
In afară de organizatiile
nationaliste, toate dedicate educatiei tineretului întru crearea unui cetatean
corect, organizatiile stângiste au înteles deasemenea importanta castigării
acestui element socio-politic. Scopul acestui efort şi metodele de
apropiere sunt cu totul diferite între cele două tipuri de organizatii,
dar ideia care le determină le e comună. Se pleacă dela câteva
constatări neîndoioase şi stabile după care tineretul poate juca
un rol primordial şi decisiv. Astfel:
- Tineretul reprezintă partea
cea mai puţin alterată a naţiunei, adica cea mai putin
atinsă de promiscuitatea politica. Netrecut decat superficial prin
vârtelnita vietii, tineretul păstrează încă entuziasmul şi
încrederea în actiunile ce întreprinde. Din aceleaşi motive,
manifestă o anumită candoare şi curătenie sufletească,
uşor de transformat in pasiune, sau chiar fanatism.
- Tineretul reprezintă, deasemenea, viitoarele
pături sociale şi sectoare active, adică elementele de
perpetuare ale Statului. Intreaga desvoltare ulterioară a acestuia depinde
de mentalitatea şi viziunea politică a tineretului de azi. Valoarea
socială a maselor, la o anumită epoca, depinde de felul cum au fost
educate in tineretea lor.
- Tineretul reprezintă punctul de
convergenţă al unei anumite sensibilităţi fata de
interesele şi aspiratiile întregei comunităti, adică e
barometrul modificărilor de structură ce clocotesc in sânul
comunitătii şi care n'au luat încă formă concretă.
Tineretul simte cu mai multă intensitate aceste clocotiri decât clasele
deja stabilite.
- El este încă pe de o
parte, in cautarea
unei căi; iar pe de alta, orice noutate, orice perspectivă de a servi
îl mână spre actiune.
Văzut sub acest
unghi, tineretul face
proba de anumite calităţi pe care nimeni nu i le parte contesta.
Inerente mentalitătii lui de masă in formatie, aceste calităti,
indiguite şi dirijate spre un anumit scop, pot deveni o fortă
prodigioasă. Din cauza acestei perspective dealtfel, organizatiile de
stânga si-au îndreptat eforturile întru dominarea tineretului.
Printre aceste calităti putem cita curajul,
voinţa de realizare, încrederea in viitor, încrederea. oarbă in
ceeace face, şi mai ales, spiritul de frondă, care-l
împiedecă de a se complace într'o indiferenţă căldută
faţă de evenimente şi idei.
Dar greutatea incontestabilă a acestor
atribute, nu împiedecă tineretul de a avea in genere şi defecte, cu
mult mai grave pentru soarta lui decât îşi inchipuie el. Majoritatea
acestor defecte sunt de ordin psihologic: superficialitate, instabilitate,
emotivitate excesivă, lipsă de judecată şi
discernământ, lipsă de prevedere si de personalitate.
Oricât de curios ar
părea la prima vedere, combinatia calitătilor şi defectelor
descrise fac extrem de vulnerabil tineretul cel mai inteligent şi dotat din
alte puncte de vedere. Această vulnerabilitate se caracterizează
printr'o serie de atitudini, decizii şi manifestări ce-l condamnă:
- să fie la cheremul
câtorva "mânuitori de oameni",
-
să creadă cu
uşurintă in slogane,
- să gândească foarte
putin la consecinte.
- să se înregimenteze in
organizatii nocive,
- să creadă ca are
totdeauna dreptate,
- să se lase impresionat
şi influentat de actiunile de forta.
Si trecem cu vederea multe alte
situatii care-l degradează şi-l pot impinge pe căile infamiei.
Trebuie totuşi să accentuăm un fapt a cărei gravitate tocmai
cei interesaţi n'o remarcă, sau dacă o remarcă, îi dau o
interpretare cu totul contrară : extrem de maniabil, prin instabilitatea
şi inconştienta lui specifica, tineretul constitue elementul ideal
pentru realizarea unui punct esential din tactica comunistă: agitaţia.
Aici se precizează punctul
nevralgic al tineretului: Incitat să se pronunte in probleme ce, in
majoritatea cazurilor îl depăşesc, i se oferă agitaţia ca
formă de afirmare şi opinie, Aceasta, având laturi ce corespund
tendinţelor naturale ale oricărui tineret, fiecare individ vede in ea
câmpul de "realizare" dorit. Incapabil să desprindă
dedesubturile unei astfel de actiuni dirijate, intră cu trup şi suflet
in vârtejul ei. Si când nu-şi pierde viata, pierde cel puţin
independenţa politică, libertatea de reflectie şi sensul
demnitătii.
Prezentată sub formă
de "revoluţie in miscare", agitaţia nu-i decât o
turburare studiată a atmosferei politico-sociale. Prin ea se
urmăreşte pe de o parte, angaiarea maselor de tineri într'o actiune
comună care să-i strângă în jurul unui slogan şi să-i
compromită într'o aceeaşi eroare de comportament; pe de altă
parte, se urmăreste:
- stabilirea unei nelinişti
generale,
- provocarea unei
instabilităţi momentane,
- modificarea raporturilor între
tineret şi guvern,
- deschiderea unui proces de
opinie publică.
Dealtfel, rezultatele materiale
obţinute sunt secundare. Ceeace interesează e prelungirea la infinit a
acestei situatii incomode, a căror consecinte să se transforme in
probleme insolubile pentru guvern. Tineretul în sine, cu problemele lui
intelectuale, profesionale sau spirituale, n'au nicio importantă în optica
revolutionară a organizaţiilor de stânga. Considerat, ca şi
fortele muncitoreşti, un simplu material tactic, tineretul este tratat ca
atare. Dar, orbit de proportiile materiale pe care le ia totdeauna agitatia,
tineretul pierde noţiunea bunului simt şi-a posibilitătilor lui
umane, înămolindu-se din ce in ce in cursa ce i-a fost întinsă.
CE ATRAGE TINERETUL IN
AGITATIILE DE STÂNGA
Ori câtă critica s'ar face
"agitaţiei", ca element de tactică revolutionară, nu i
se poate nega importanta pe care o prezintă in ochii tineretului, ca mijloc
de afirmare. Organizatiile de stânga au reuşit să dea acestui termen
o aureolă ce se confundă în mintea tineretului cu aureola proprie a
revolutiei. Provocând sau luând parte la o agitatie sterilă, tineretul,
in marea lui majoritate, crede că realizează şi impune "revoluţia".
Dar răul suprem nu se
află In această impresie ce electrizează vointă tineretului,
ducandu-l la un moment dat pe calea răsvrătirei. Contestatia,
repunerea in cauză a societătii, grevele, nu sunt decât argumentele
svărlite in circuitul lantului de agitatii pentru a se mentine o
anumită tensiune. Răul consistă in devierea spirituală ce
are loc în sânul tineretului astfel angaiat, deviere ce-i imprimă o
nouă constantă in gândire. Sub influenta perspectivei revolutionare
şi-a agitatiei permanente, tineretul pierde contactul cu realitatea
şi-ajunge la negarea tuturor valorilor existente.
Această
atitudine,
smulgându-l destinului său spiritual, îi pregăteşte
prăbuşirea definitivă în rândurile anarhiei. Dar prea putini
îşi dau seama de soarta ce-i aşteaptă, smulgându-se la timp din
atmosfera de tentatii în care-i afundă combinatia "revoluţie-agitaţie''.
Cei mai multi sucomba, încântati de perspectivele ce se coneretizează in
mintea lor infierbântată.
Agitatia stângistă
provoacă o stare febrilă, in care mare parte din tineret vede
desăvârşirea rapidă şi oarecum uşoară o a serie
de "împliniri"" de orgoliu, de independentă şi
de prestigiu. Deci, ceeace-l atrage în astfel de organizatii de stânga, mai
mult deedt ideologia, convingerea sau perspectivele de viitor, e gustul de a se
remarca, de a avea o activitate oarecum periculoasă, de a se simti
important. Astfel se precizează o serie întreagă de mici satisfactii
personale, fără niciun substrat spiritual şi fără nicio
bază doctrinară. Individul găseşte satisfactia in act
şi'n sentimentele ce-l năpădese. Restul, îl întelege vag sau
deloc. Dar ceeace simte în el, nu-i de neglijat.
Pentru ceeace am putea numi
partea pozitivă a binomului "revoluţie-agitaţie", iau
naştere in sufletul tineretului patru sentimente de plinătate, extrem
de importante pentru indivizii dornici de a dovedi că au o personalitate:
1.
Un sentiment de
forţă. -
Agitatiile
organizatiilor de stânga, impingând tineretul pe făgaşul actelor de
fapt, dau impresia fiecăruia de a fi o fortă ce-si impune vointa.
Nimic mai plăcut pentru un individ decat să fie considerat viril,
tare, plin de posibilităti fizice. Iar pentru cei mai tineri din acest
tineret, a lua parte la o manifestatie de stradă, însemnează a fi
depăşit pragul copilăriei. Ca sentimentul de fortă pe care-l
simte nu-i decât consecinta aglutinării în haită şi-a
sigurantei pe care o dă gloata anonimă, nici nu-i trece prin cap
şi nici nu-l interesază. Ce-l captivează e aparitia acestui
sentiment şi bucuria de a-l admira in el însuşi.
2.
Un sentiment de
liberare. - Urletele gloatei din care face
parte, sloganele pe care le repetă sau le scrie pe ziduri, posibilitatea de
a se manifesta public (chiar dacă anonim in realitate) contra unui sistem,
contra legilor sau autoritătilor, contra ceva sau contra cuiva, dă
fiecăruia impresia de a fi stăpân pe el însuşi. Ca ceeace
consideră "libertate" sau "liberare" e
mai degrabă o anarhie provocată, nimeni nu-l poate convinge. In
deslăntuirea asta oarbă de vorbe şi violente, tineretul captat de
organizatiile de stânga nu vede decât faptul că el se poate manifesta în
toată libertatea până dincolo de morală şi de adevăr.
Această lipsă totală de constrângere îl imbată şi-l
mână pe căile răsvrătirei
3.
Un sentiment de maturitate. -
Oricâtă
incapacitate legală şi inexperientă politică ar avea,
oricât de incult sau de
nepregătit profesional ar fi, individul găseşte in câmpul de
agitatii permanente ale organizatiilor de stânga, supapa de sigurantă a
imaturitătii sale. Prin prezenta sa in mijlocul agitatiei, vizând o
revoluţie vag înteleasâ, individul are certitudinea de a se impune ca
cetătean şi membru al societătii. Deci, oricare i-ar fi conditia
(adolescent, incult, student întârziat, etc.), faptul aderării la o
agitatie permanentă, îi decernează şi maturitatea în toate
domeniile, ba chiar superioritatea politică asupra tuturora.
4.
Un sentiment de umanitate.
- Dibăcia organizatiilor de
stănga a reuşit să introducă in circuitul lor de
propagandă ideia că actiunea directă, agitatia şi
revoluţia ce urmăresc, au un scop direct binefăcător pentru
întreaga umanitate. Tineretul, in mare parte curat sufleteşte, nu
caută să descopere adevăratele intentii ascunse in spatele
acestui scop aparent. Lui, îi sunt de ajuns aceste declaratii pentru a crede
şi a fi sigur că aderând la agitatia anarhică a organizatiilor
ce a propagă, iau parte activă la un act de umanism practic.
Majoritatea tineretului atras in mrejele acestor actiuni e sigur de a contribui
la o cauză nobilă. Când ajung să se desmeticeasca, or sunt prea
compromişi, or e prea târziu pentru a reactiona.
In afară de aceste patru
sentimente ce formează fondul de atractie al organizatilor de stânga
pentru tineret, mai există câteva "motive", de ordin mai
prozaic, care contribue in bună măsură la impingerea tineretului
către organizatiile revolutionare. Le putem numi motive negative, ceeace nu
însemnează că din punct de vedere al mentalitătii tineretului ar
avea o influentă mai redusă. Atunci când hoardele imature sunt
împinse pe panta contestatară, ceeace le animă sunt in special
aceste motive negative:
- plăcerea de a protesta
- bucuria de a contrazice
- gândul de a se bate sau de a
distruge
- inconştient, faptul de a
impune "celor mari".
In epoca actuală,
partidele democratice nu mai sunt capabile să canalizeze energiile
tineretului. Or, un tineret fără ideal si fără misiune,
simte nevoia să se cheltuească sub orice formă i se prezintă
la indemână. Si-atunci, în loc să afirme, contrazice; în loc
să creeze, protestează; in loc să studieze, se bate; in loc să
construeasca, distruge. Aici se plasează ruptura: toate aceste
posibilităti de "afirmare" le găseşte efectiv in
organizatiile revolutionare de stânga.
Dat fiind indiferenta
totală a acestor organizatii fată de sănătatea
spirituală, de capacitatea profesională şi de pozitia civică
a tineretului (din moment ce acesta se încadrează scopurilor lor) nicio
constrângere morală nu intervine pentru a stăvili, sau măcar
canaliza, excesele posibile ale acestui tineret. Din contră, toate excesele
sunt încuraiate. Din această cauză, cu cât concesiile sunt mai mari,
cu atât tineretul e mai convins să formatia revolutionară l-a
înteles, il apreciază si-l ajută. Ca urmare, se
constată o ierarhizare a "adeziunilor" conformă
promisiunilor făcute de fiecare grupare de stânga.
Putem deci preciza că
tineretul găseşte efectiv in formaţiile revoluţionare de stânga
următoarele puncte de atractie:
- Libertatea de a urla protestele
cele mai absurde şi contradictorii.
- Un
libertinaj, bine
condiţionat, care-l leagă de organizaţia "înţelegătoare",
-
Posibilitatea
de a-si manifesta instinctele cele mai josnice, fără a fi
sancţionat şi nici măcar certat.
- O încurajare permanentă a
inerţiei in faţa efortului intelectual şi profesional.
- O exaltare continuă a "drepturilor"
ce-i revin prin faptul de a fi "tineret".
-
O
atmosferă de agitaţie si acţiune directă, ce-i se pare "activitate"
si "contribuţie utilă".
-
O
continuitate protestatară, care-i dă impresia de a fi in miezul
problemelor şi de a lua parte la transformarea lumii.
Sunt elemente pe care nu le putem
contesta. Putem însă afirma că ele decurg atât din cauza
falimentului democratic cât şi din cauza existentei uni vid spiritual in
atmosfera epocei noastre, care răstoarnă premisele de împlinire ale
tineretului. Acesta, desechilibrat în propria-i devenire, acceptă
singurele deschideri ce-i promit o afirmare. Că aceasta afirmare îi poate
fi fatală, el n'o ştie!
CE
VĂD ORGANIZATIILE DE STÂNGA IN TINERET
Formatiile de stănga, dela
comunism la anarhism, trecand prin toată gama de maoişti,
castrişti, ghevarişti revoluţionari, TOTI trăesc şi se
desvoltă pe neliniştea, nemulţurnirea şi ignoranţa
multimilor. Intr'un cuvânt, pe mizeria materială sau spirituală a
omului, pe care o exploatează la maximum şi pe care, acolo unde nu
există, o provoacă prin toate mijloacele.
In concepţia acestor
formaţii militante, omul este elementul de bază al acţiunilor,
dar nu constitue elementul nobil al societătii pe care o propovăduesc.
Deşi propaganda afirmă acest lucru, umplând capul maselor cu
binefacerile regimului respectiv, realitatea o desminte cumplit. In toate
tările din lume, unde un regim comunist a reuşit să se
împlanteze, soarta şi pozitia individului s'au înrăutătit.
Libertatile (dela afirmatia unei opinii la posibilitatea unui protest; dela
exprimarea unui cult religios la alegerea unei pozitii politice) au
dispărut, situatia economică a devenit nesigură, iar teama de
satrapia regimului s'a transformat într'o constanta a vietii.
Dece oare acest rezultat
surprinzător? Pentrucă formatiile de stânga nu urmaresc modificarea
societătii intru binefacerea socialâ a omului, ci pur şi simplu
pentru înscăunarea unui regim, între limitele rigide ale caruia omul
trebuie să se acomodeze odată pentru totdeauna. Dar duplicitatea,
incorectitudinea şi mielia acestor organizatii apar numai după ce
sistemul de stânga S'A INSTALAT INTR'O TARA şi frânele guvernului au
intrat în mâinile lor. Adică, in momentul in care individul cu greu
şi multe riscuri mai poate protesta.
Duplicitatea, incorectitudinea şi
mişelia acestor organizatii consistă în faptul că toate
promisiunile de bună stare, libertate, drepturi, etc., făcute
individului, atunci când îi solicitau prezenta, nu mai au nicio valoare in
clipa în care a sosit scadenta. Omul, ridicat in slăvi şi
linguşit până atunci, devine peste noapte un simplu SUPUS, un simplu
numar in câmpul muncii sau în planul de productie. Iar cei care ar
îndrăsni să ridice public protestul unei clase sau a unei ramuri
profesionale (nefăcând decât să reamintească regimului cele
sustinute şi promise înainte de "fericitul" eveniment al
victoriei stângiste) vor fi calificati de trădători ai "cauzei
proletare", unelte ale "imperialismului capitalis", duşmani
ai "poporului", vipere "fasciste"... Si acesti nefericiti,
induşi in eroare, care scandaseră INAINTE, cu violentă şi
încredere sloganele marei revolutii pentru binele lor, vor lua DUPA ACEEA
drumul închisorilor, câmpurilor de concentrare sau spitalelor psihiatrice.
Aceasta imagine nu este o viziune literară a lumii in care trăim, ci o
realitate apocaliptică a unei îngrozitoare înşelaciuni politice.
Victimile sunt numeroase in toate tările,
deoarece majoritatea indivizilor sunt incapabili să judece lucrurile prin
propria lor întelepciune si mai ales, NU VOR SA CREADA in experienta
nenorocită a altora. Naivitate, supravalorificare a capacitătii de
discernământ sau simplă prostie, rezultatele sunt aceleaşi,
uşurând efortul revolutionar de stânga şi grăbind propria lor
înrobire.
Dar victimele de predilectie ale acestor
formatii sunt generatiile tinere, adica indivizii cărora, maturitatea,
studiile şi experienta, n'au avut încă timpul să le imprime
anumite atribute şi să le impună o anumită linie de
conduită. Pe acest tineret îl caută organizatiile revolutionare, sub
motiv că lupta lor e dusă pentru viitorul celor tineri. Nimic nu-i
economisit pentruca cei vizati să accepte încadrarea lor: promisiuni,
laude, drepturi ilimitate, îndemn la critică şi la revoltă,
incurajarea nemultumirilor şi-a revendicărilor, etc.
Iar pentru a slăbi vigoarea
spirituală a tineretului, pentru a-i anihila orice vointă de
rezistentă sau dorintă de afirmare in afara cadrului revolutionar,
mijloacele cele mai infame sunt puse in mişcare. Pe căi directe sau
ascunse, se recurge la crearea unei
mentalităti deformate, stabilită pe principii negative, anti-sociale
şi anti-spirituale. Sub camuflajul "libertatii de opinie
şi comportament", se recurge la
- distrugerea sentimentului
religios, cea mai puternică stavilă împotriva descompunerii
spirituale a lumii.
- distrugerea celor două
mari principii ce stau la baza inăltării omului şi
societătii: morala si onoarea.
- îndemnul la
promiscuitate,
care slăbeşte legăturile cele mai curate ale familiei.
- îndemnul la negarea tuturor
valorilor umane, pentru a frânge respectul fată de elite şi de trecut.
- desvoltarea spiritului de
revoltă permanent împotriva a tot ce nu intră in vederile politice
ale organizatiilor de stânga.
Si multe alte mijloace care
contribue la destrămarea sufletească a tineretului şi împingerea
lui spre teluri ce-i sunt necunoscute şi vătămatoare. Astfel,
departe de a privi tineretul ca pătura cea mai delicată şi
pretioasă a unei natiuni, organizatiile revolutionare de stânga nu
văd in el decât:
a) O masă de manevra docilă şi
facilă, deoarece e incapabilă de a-i descoperi singură intentiile
ascunse.
b) O masă de
sacrificiu, deoarece, cu
cât va fi mai ignorantă cu atât va îngroşa rândurile
nemultumitilor.
c) Un isvor nesecat de cadre revolutionare
pentru a le impinge pe făgaşul revolutiei.
Atât şi nimic mai mult reprezintă
pentru organizatiile revolutionare de stânga tineretul "promitator",
tineretul căruia îi va reveni într'o zi răspunderea şi educarea
unui alt tineret... Nu i se acordă, nu i se dă nici formatie
spirituală, nici armătură morală, nici indrumare civică.
CE VEDE MISCAREA
LEGIONARĂ
IN TINERET
Iată-ne,
deci, in miezul problemei.
Mişcarea Legionară,
atât ca organizatrie de mase cât şi ca formaţie revolutionară,
se găseşte in contrast semnificativ cu toate partidele revolutionare
de stânga. Nimic nu le apropie, nici ca finalitate, nici ca metode de punere in
aplicare. Deaceea, şi viziunea pe care Mişcarea Legionară o are
asupra omului, claselor sociale şi tineretului, diferă profund de
concepţiile susţinute de extrema stângă.
Acestea, urmărind
atingerea anui scop material imediat, privesc individul printr'o prismă
utilitară, consderându-l simplu pion într'un tot in mijlocul căruia
numai faptul numeric are o însemnătate. Omul in sine, proletariatul
nemulţumit sau tineretul nerăbdător, nu constituesc decât etape,
puncte de sprijin sau elemente de sacrificiu într'un proces revoluţionar
ce-i va sdrobi după aceea.
Telul fiind acapararea "puterii"
printr'o revolutie armată elementele vii ale naţiunei sunt privite ca "forte
de lupta" şi nimic mai mult. Atributele nobile şi sensibile ale
individului - inteligenţă, sentiment, spirit - nu sunt luate in
consideraţie. Din contră, voit, sunt călcate in picioare,
punându-se in evidenttă atributele vulgare şi
vătămătoare ale acestuia, îndisciplina, violenţa, ura.
Omul crescut in această
mentalitate va deveni, cu sigurantă, un excelent revoluţionar comunist
sau anarhist; nu va fi însă niciodată un excelent cetătean,
şi cu atât mai putin un excelent om moral. Mai mult chiar, adăpat
continuu la astfel de isvoars, omul va pierde contactul cu propria-i natură
spirituală, transformându-se încetul cu incetul într'o epavă a
societăţii.
Natural, cine va suferi mai
mult de pe urma acestei mentalităţi va fi tineretul. Pregătirea
lui profesională şi civică se va resimti. aducând in imediat
intensificarea agitatiilor, iar în viitor ingroşarea rândurilor proletare.
Mişcarea Legionară
pleacă dela alte principii de bază. In primul rând, omul este
elementul fundamental al societătii, deci trebuie respectat. Al doilea,
revoluţia pe care o urmăreşte, deşi priveşte întreaga
societate, se realizează prin mijlocirea insului, printr'o transformare
intimă şi prealabilă a acestuia. Omul in sine, oricărei
clase sociale ar apartine, este chemat să ia parte la marsa transformare a
societăţii, transformare ce trece şi se realizează prin
mintea şi sufletul lui.
Data fiind misiunea ce şi-a
asumat şi modul de realizare ce o caracterizează, revoluţia
legionară consideră tineretul ca un făuritor al misiunei ei.
Fiind vorba de o realizare in timp (şi numai in caz exceptional printr'un
recurs la mijloace de ordin insurectional), elementul cel mai apt pentru a
reuşi experienţa revolutionară a Mişcării, este
tineretul. Doctrina legionară, creata in duhul tineretii, dă
tineretului din orice epocă şi din orice tară o îndrumare
precisă pentru realizarea unei societăti pe coordonate noi şi
originale. Ii deschide deci orizontul unei înţelegeri a rostului său
politico-social. Ii dă însă, înainte de toate, prioritatea unei victorii
asupra, propriului său caracter.
Importanta acordată
tineretului in Legiune nu-i o tactică, nici un slogan pentru a atrage
aceste mase in aria sa de actiune. Miscarea vede in tineret cu totul altceva
decât aceste hoarde destrăbalate şi inconştiente de răul ce-l
fac in jurul lor, ce împânzesc numeroasele manifestatii sgomotaose ale
organizatiilor stângiste. Mişcarea Legionară priveşte tineretul
cu alti ochi şi-i atribue alte merite:
-
Tineretul, prin natura lui,
constitue pătura cea mai importantă a natiunei, din punct de vedere al
perpetuării biologice. Acest tineret va constitui natiunea de mâine
care, la rândul ei, va purta stigmatele sau calitătile pe care le
dobândeste tineretul de azi.
- Este pătura din sânul
căreia se vor recruta viitorii conducători şi gânditori
culturali ai Tării. Totul depinde de liniile politice şi culturale
ce vor avea la temelie, pentruca aceşti conducători şi
cărturari să fie de folos neamului lor.
- Este pătura din care se
vor recruta cadrele tehnice si muncitorimea. De sensul in care vor fi
îndrumate azi, va depinde atitudinea lor socială şi politică,
mâine. Bunele sau relele obiceiuri iau formă concretă in această
perioadă cetoasă a tineretii, in care spiritul omului e foarte
înfluentabil.
-
Deasemenea, este pătura
care in mod normal, odată ajunsă la maturitate, va trebui să dea
exemplul şi să asigure educatia necesară politico-socialâ a
generatiilor ce o vor urma. Or, ce exemplu sau ce gen de educatie va putea da
tineretul crescut sub semnul agitatiei, inculturii, indisciplinei şi-al
urei?
Deaceea, Mişcarea
Legionară consideră că tineretul de azi are nevoie de cele mai
mari atentii din partea celor ce-l iubesc şi stimează, pentru a se
purta desvolta armonic şi a ajunge să-şi înţeleagă
misiunea. Aceasta nu însemnează a-i accepta toate capriciile şi
a-i permite toate abaterile. Mai mult ca oricând, are nevoie de un îndemn si-un
ideal care să-l scoată de sub influenta partidară şi
nesănătoasă a organizatiilor marxiste. Tineretul trebuie
pregătit pentru obligatiile ce-l aşteaptă şi readus pe linia
reflectiei personale.
Viitorul îi
apartine,
fără'ndoială, dar trebuie să se arate demn de el. Si
înainte de toate, trebuie să şi-l pregătească. Or,
această pregătire a viitorului se manifestă printr'o
pregătire intimă şi continua a fiecaruia in sensul de a intelege
sensul vietii in sine şi aspectele legate de conditia lui de om, de
cetătean, de membru al unei familii.
Miscarea Legionară
luptă să-l plaseze la răspântia posibilitătilor lui,
să-l scoată de sub influenta nefastă a celor ce-l împing spre
degradare şi revoltă, sa-i picure adevăruri ce-l pot modifica in
adâncuri. Acesta-i întelesul revolutiei legionare, pe care mulţi o
tratează de falsă revoluţie, influentaţi de sângeroasele
precedente istorice. Nu pricep ca in doctrina legionară chiar termenul
de "revoluţie" a fost revoluţionat.
Legiunea, organizatie revolutionară de tip spiritualist, consideră că are o mare
responsabilitate fată de tineretul de azi, absorbit încetul cu încetul de
haosul provocat in lume de către ideologiile materialiste. Pentruca
această pătură socială,
atât de sensibilă şi generoasă, să poată deveni o
urmaşe demnă şi responsabilă, datoria Mişcârii este
s'o apere azi de pericolele ce o amenintă şi s'o pregăteasca in
acelaş timp pentru ziua de mâine:
- Fizic, pentru a fi
sănătoasă, puternică şi plină de elan vital.
Trebuie să se termine odată pentru totdeauna cu promiscuitatea şi
decadenta fizica, provocată de răspândirea drogurilor şi a
vietii nestatornice, care svârle pe maidanurile politice o hoardă
imensă de instabili şi de laşi.
- Mental, pentru a
pregăti elementele capabile şi răspunzătoare in orice
domeniu, tineri pătrunşi de conştiinta datoriei şi de rolul
ce le revine ca cetăteni.
- Spiritual, pentruca
fiecare să aibă o viziune limpede a misiunei lui şi un respect
nelimitat fată de normele morale şi etice ce trebuie să-i
îndrumeze actiunile şi atitudinile.
Prin metodele
preconizate,
revolutia legionară desvoltă in tineret aceste trei aspecte ale
persoanei umane, aspecte ce nu sunt nici măcar întrevăzute in
organizatiile revolutionare de stânga. In cuib, in tabăra de muncă,
in marşuri, in prigoană, oriunde şi oricând, tineretul legionar
primeşte o educatie care-l scoate din atmosfera de simplă agitatie
sterilă ce-i este oferită în lumea stângistă, si-l pune in
pozitie de element-gânditor şi conştient. Prin aceste actiuni
permanente, tineretul simte ca ia parte la metamorfoza societătii.
Ceeace se urmăreşte
prin revolutia legionară nu-i abrutizarea omului pentru a-l întrebuinta cu
mai multă uşurintă intru realizarea unui scop politic, ci crearea
unui om capabil do a judeca prin el însuşi şi a lua o decizie
demnă. Prezenta omului legionar devine astfel ceva viu.
Dată fiind intentia ce sta
la temelia acestei metode, revolutia legionară este inainte de toate
spirituală. Ceeace se urmăreşte cu pasiune, răbdare şi
încredere, este:
Modificarea omului in
adâncime,
adica transformarea
unei mentalităti înrădăcinate. Si această modificare nu
poate avea loc decat prin reconstruirea lentă a unui întreg sistem de
gândire şi de comportament. Prin această modelare interioară,
extrem de grea şi de subtilă, revoluţia legionară duce la
îndeplinire una din cele mai extraordinare isprăvi: înainte de a impinge
tineretul pe drumul realizarilor politice, îl mână pe calea
realizării interioare proprii. Ceeace îi deschide orizonturi noi şi
pline de perspective nebănuite altfel.
E adevărat că revolutia legionară nu-i
spectaculară. Nu se scrie de ea prin ziare, nu-i fotografiată in fata
unei maşini incendiate, nu-i povestită cu lanturi de bicicletă,
drugi de fier şi bombe Molotov, nu se manifestă prin greve,
defilări sălbatece şi alte eşantioane de aceşt gen.
Multimile n'o văd împlinindu-se, dar ea se realizează cu tăcere
şi răbdare, in fund de suflet. Rezultatele sunt insă definitive
si de neînvins.
CE GĂSESTE TINERETUL IN REVOLUTIA LEGIONARĂ
Problema de capetenie ce apare de îndată ce-i vorba de
intrarea tineretului într'o organizaţie politica e de a şti ce-l poate
entuziasma şi reţine in frontul ce i se propune. In cazul
Mişcării noastre situaţia chiar se complica, prin faptul ca revoluţia legionară este inainte de toate "spirituală",
deci in afara circuitului istoric al noţiunei de revoluţie, care se
caracterizează prin defilări sgomotoase, baricade, ciocniri, urlete
şi violenta.
Sub influenţa formatiilor revolutionare de stânga s'a
creat mentalitatea că tineretul NU POATE ADERA decât la o organizaţie
care-i garantează astfel de exibiţii. Multi tineri cad victime acestei
sugestii şi ajung in rândurile marxiştilor, chiar dacă
constitutional şi intim n'au nimic, nici o afinitate, cu această
ideologie.
In realitate, revoluţia legionară conţine infinit mai multe
elemente de satisfacţie şi orgoliu personal, de acţiune si
personalizare, decât oricare altă formă revolutionară
existentă. Toată chestiunea e sa-i prinzi firul, s'o inţelegi,
să i te integrezi. Intr'un cuvânt, să ai curajul să te apropii
de organizaţia legionară pătrunzându-i intentiile şi
metodele. Insul care, in ciuda aparenţelor, face pasul şi se
alătură Mişcării, descoperă lucruri pe care nu le
credea posibile in lumea noastră, secătuită in spirit şi
sperante. Mai mult chiar, incepe să aprecieze aceste lucruri aşa de
indepărtate de el înainte de a deveni legionar
si'n care nu-şi închipuia ca va fi capabil să creadă
vreodată.
Constată cu surprindere ca "revoluţia",
sub forma ei legionară, nu se manifestă printr'un indemn permanent
la indisciplină şi revoltă, revendicări de drepturi şi
proteste absurde. Din contra, îl ia in primire pe el însuşi, punându-l
NU in faţa unei acţiuni agitatorii anonime, CI in faţa unor
alternative continue şi personale, în care cugetul şi conştiinta
lui trebuie să ia o atitudine. Manifestate sub formă de "idei",
"probleme" sau "atitudini", aceste alternative
îl mână pe un drum pasionant şi înăltător. Scopul imediat
al revoluţiei legionare e să-l facă să creadă şi
să pună in aplicare aceste noi îndemnuri. Astfel i se prezintă
permanent o serie de probleme, cu mult mai revolutionare pentru spiritul lui
nepregătit decât toate agitaţiile ce-i sunt impuse de organizatiile
stângiste sub numele de "revoluţie".
-
Ideia
de credinta religioasă, indispensabilă propriului nostru
echilibru interior şi care n'are niciun echivalent in lumea
materialistă a revoluţionarilor de stânga. Contactul cu această
problemă deschide tineretului perspectivele unei cunoaşteri de sine
şi înţelegerea rosturilor sale in lume.
- Ideia de morală socială. Pe
când formaţiile revolutionare de stânga vorbesc cu emfază de o "chestiune
socială" ce trebuie rezolvată "prin forţă",
Mişcarea Legionnară pune greutatea pe existenţa unei "morale",
a carei înţelegere DE CĂTRE TOATE PĂRTILE IN CAUZĂ, poate pune
capăt şi gravei chestiuni sociale, care nu va putea niciodată
să fie rezolvată numai printr'o inversare de formule şi
răsturnarea câtorva privilegiaţi.
- Ideia de respect si demnitate
umană. Mişcarea Legionară preconizează un statut al
individului in care drepturi şi datorii se îmbină armonic sub ideia
generală a unei "inţelegeri reciproce". Scopul e de a
revoluţiona mentalitatea existentă, care menţine o prea mare
distanta între clase şi categorii sociale sau profesionale. Or, sistemul
legionar uşurează această cunoaştere şi provoacă
respectul mutual.
- Ideia de responsabilitate
personală. Realitătile actuale, sub influenţa sistemelor
gregare, anihilează în om sensul responsabilitătii. Sindicatul,
mulţimea, masa in mişcare, acoperă actul individual, oricât de
greşit, a-social sau periculos ar fi el. Această mentalitate se
repercutează şi in viaţa de toate zilele provocând turburări
grave in activităţi şi relaţii. Mişcarea Legionară
impune schimbarea totală a omului in sensul de a-şi asuma
răspunderea actelor şi acţiunilor întreprinse.
- Ideia de conştiinta
civică. Din cauza propagandei internaţionaliste şi anti-naţionale
răspândită de partidele de stânga, sentimentul patriotic şi mândria
rasială pierd progresiv din forţa lor binefăcătoare. Un fel
de indiferentă bolnăvicioasă se abate peste spiritul individului,
uşurând pătrunderea ideilor ce destramă legăturile
tradiţionale ale societătii. Mişcarea Legionară luptă
pentru refacerea acestei conştiinte civice prin mijlocirea careia se întăresc
legăturile de solidaritate naţională.
- Ideia de disciplină
voluntară. In organizatiile revolutionare de stânga, tineretul
intâlneşte o vointa, un autoritarism, care-I dirijează spre
ţeluri ce-l depăşesc şi pe care mai niciodata nu le
inţelege pe deplin. Stie atata că trebuie să se agite pentru a
realiza "revoluţia" proletara sau de alt gen. Nu i se cere
nicio disciplină, in afară de aceea de a fi prezent şi a isbi cu
forţa. In Mişcarea Legionară pentru a reuşi "revoluţia"
ce se urmareşte, tineretul este obligat să se supună unei
discipline interioare. In plus, i se cere s'o indeplineasca voluntar, adică
să ajungă prin el însuşi la concluzia că disciplina este o
necesitate.
- Ideia de curătenie
sufletească. E una din problemele cele mai greu de inţeles pentru
cei deja educati în spiritul revolutionar de stânga, deoarece are legătură
cu etica şi morala, notiuni gonite din vocabularul stângist. Mişcarea
Legionară impune adoptarea acestor norme ca o linie de conduită
permanentă. Telul urmărit este limpezirea interioara a omului,
adică refacerea unui nou suflet, desbărat de tarele şi
tendinţele unei epoci de decadentă.
Nu putem număra toate ideile
de acest gen pe care tineretul le poate întâlni in doctrina si'n
revoluţia legionară. Cele de mai sus sunt un simplu exemplu de ceeace
descoperă acest tineret in clipa in care pătrunde in lumea
legionară şi face o comparatie cu neantul şi vulgaritatea
concepţiilor revolutionare de stânga. Si-atunci, in el sbucneşte mândria
de a lua poate la realizarea celei mai extraordinare revoluţii A PROPRIEI
CONSTIINTE. E ca o revelaţie a fortei ce stă ascunsă in el si-a
misiunei ce-i revine in modificarea societătii in care trăeşte.
Stiind ce vrea şi cunoscând calea de realizare, găseşţe
ridicole şi stupide argumentele şi agitaţiile criminale ale celor
angajati in revolutiile de stânga. Această descoperire este câstigul de
bază al celui ce a înţeles sensul revolutiei legionare.
Totuşi, o întrebare poate lua naştere:
în afară de aceste descoperiri, tineretul poate întâlni în revoluţia
legionară ceva din acele "manifestaţii"
care le infiltra, in alte forme revolutionare, sentimentul de fortă, de
maturitate, de liberare, de umanitate, etc., realităti ce au un rol
aşa de important in psihologia lui romantică?
Numai
cine n'a cunoscut şi n'a analizat viata şi activitatea legionară
poate sustine contrariul. E
adevărat că legionarismul nu provoacă niciodată in mod
sistematic agitatiile sgomotoase şi pline de răfueli, ce constitue
unica formă de actiune a organizatiilor revolutionare de stânga. Tineretul,
odată devenit legionar, nu mai are nevoie de astfel de manifestatii "pentru
a se simţi bine" şi a-si potoli complexele. Revolutia
legionară îi deschide infinit mai multe porti de realizare şi activitate.
In
revolutia legionară tineretul găseşte, înainte de toate, ordinea
şi disciplina. Numai prin faptul de a-şi însuşi aceste
două idei, tineretul se simte altul şi se vede altfel. Lumea ce-l
înconjoară nu este numai o alta organizatie revoluţionară
oarecare, ci o altă lume.
Protestul
lui nu mai corespunde unui urlet
de fiară, scandat sub formă de slogan, ci unei actiuni conştiente,
dusă cu demnitate şi perseverentă. Această noua formă
de actiune îi dă încredere in el şi'n ceeace face.
In
loc de îndemn la indisciplină şi delăsare, primeşte o
încurajare continuă pentru efortul intelectual şi profesional. In
revolutia legionară există o stimulare neîntreruptă ce-l
mână spre depăşire şi perfectionare.
"Drepturile"
lui de tineret fac parte din
programul normal al Miscării. Dar sunt supuse pregătirei şi
încadrării fiecăruia in societate la momentul venit. Deaceea,
tineretul legionar nu vine să le fluture ca un steag de revoltă, ci se
pregăteşte serios să le onoreze. Acest tineret revolutionar
legionar ştie că nu există drepturi fără îndatoriri
concomitente.
"Acţiunea
directă" adică
lupta, încăerarea, probele de fortă, nu-i sunţ necunoscute, nici
interzise. Caută să nu le provoace, pentru a nu-şi pierde timpul
cu inutilităti. Dar tineretul legionar se găseşte permanent in
conflict cu fortele adverse şi trebuie să facă fată. Are
deci ocazia să-şi verse surplusul de energie şi să-şi
arate capacitatea combativă. Si date ffind circumstantele şi ura ce
toti i-o poartă, el va fi mult mai solicitat ca altii pentru astfel de "probe
pumniforme".
Pe
de alta parte, in revolutia legionară, tineretul nu are nevoie de agitatie
continuă pentru "a se simţi in miezul problemelor".
Educatia politica primitâ in cuib,
discutiile, comunicările, îl pun la curent şi-l plasează in
miezul lucrurilor. Iar misiunea pe care o simte in el, îi satisface orgoliul.
Maturitatea
deci, o simte prin faptul ca ia
parte la o transformare radicală, a lui şi a neamului.
Eliberarea
o simte prin posibilitatea de a gândi
liber prin el insuşi problemele ce i se pun.
Forţa
o simte in lupta permanentă
cu organizatiile stângiste sau cu sbirii autoritătii.
Umanitatea
o simte in tot ce întreprinde ca membru al Legiunei.
In
plus, şi spre deosebire de orice alt tineret revolutionar, tineretul
legionar capătă noi dimensiuni:
-
realizează constiinţa misiunei ce-i este incredintată,
-
întelege valoarea eroismului conştient,
-
se pătrunde de importanţa sacrificiului voluntar,
-
găseşte un câmp de activitate continuă si fertilă,
-
îşi stabileşte un nou ideal de viaţă.
Prin
revolutia legionară tineretul ajunge să inteleagă anumite
adevăruri, ce-i sunt sau ascunse sau deformate de către organizatiile
revoluţionare de stânga.
In
primul rând, rolul ce-i revine in transformarea fundamentală a
societătii : el - ca pătură exceptională - nu trebuie sâ
fie elementul de dezordine, ci elementul catalizator (deci disciplinat)
al tendintelor înnoitoare.
In
al doilea rând, pentruca rezultatele să aibă un sens într'adevăr
reformator, revolutia lui trebuie să fie înainte de toate interioară,
stabilită pe o reînnoire a propriei structuri spirituale.
In
al treilea rând, dacă cei angajati in organizatiile stângiste sunt gata să
provoace şi să perpetueze "agitaţia", tineretul
legionar e gata să sdrobească astfel de agitatii sterile.
In
sfârsit, in al patrulea rând, tineretul legionar nu va provoca in nici un
caz o revolutie violentă, dar, in caz de provocare, o va accepta cu
luciditate şi curaj.
Forta
acestui tineret, educat in doctrina legionară, se găseşte în
cele câteva norme şi principii ce i-au fost infiltrate in cuget:
-
Răul ce bântuie lumea, provocând mizeria, ura şi revolutiile,
vine dela suflet.
-
Ideile materialiste, introduse de
edtre marxism, sterilizează sensibilitatea sufletească şi
umanismul din noi.
-
Libertinajul şi indisciplina distrug propriul viitor al tineretului.
-
Distrugerea principiului elitelor provoaca injustiţia şi
promovarea lichelismului.
-
Delăsarea principiilor morale anihilează ideia de onoare,
demnitate şi respect.
-
Negarea spiritului religios in viaţa socială, înseamnă
negarea propriei sale esente.
Tineretul
revolutionar legionar luptă pentru promovarea acestor principii şi
norme ce stau la baza armoniei sociale, a proprietătii, a economiei, a
familiei unite si-a fericirei individuale. Deaceea, toate organizaţiile ce
sustin idei contrare principiilor enuntate de către doctrina legionară
sunt considerate nocive şi combătute. Lupta împotriva lor poate lua
cele mai variate forme: dela polemica scrisă la conferinta; dela pamflet la
manifest; dela confruntare oratorică la luptă organizată. Totul
depinde de stadiul de pregătire al legionarilor şi de gravitatea
provocării duşmanului.
Tineretul
integrat revolutiei legionare este chemat prin forţa lucrurilor să
aibă un rol decisiv in pregătirea societăţii de mâine. Apărând
preceptele legionare, combătând pe cele nocive ale marxismului şi
comunismului, nu apără (cum insinuează unii) capitalismul
degradant, nici principiile unui partid de privilegiati sau ale unei burghezii
înconştiente. Ci apăra ferm şi conştient propriile lui
interese şi propriul lui viitor.
Revolutia
legionară nu-l atrage pe căile actiunilor fără noimă, ci-l
pune in fruntea marilor modificări ce vor crea o societate nouă.
Faust
BRĂDESCU