Bătălia ideologică a lumii contimporane a devenit
înversunată în pragul asezărilor de temelii a unei lumi noui. Lumea actuală se sbate să-si găsească albiile de statornicie si
liniste după ultimul război mondial, iar ideologiile angajate în luptă
caută să obtină, fiecare in parte, o pozitie de suprematie. Partidele
politice,
instrumente ale unei ideologii, sau a alteia, incearca sa opereze cu metodele adecvate obiectivului
lor, pentru a-si asigura un loc fruntas în frământarea vremii. Oamenii
politici, membri ai partidelor, desfăsoară activităti multiple pentru a sprijini succesul
acestor partide.
Spectacolul ciocnirilor politice de azi este interesant
si plin de o dinamică atrăgătoare, dar finalul rămâne o necunoscută misterioasă. Nimeni nu poate face preziceri complete asupra soartei si viitorului unei ideologii sau unui partid politic.
Preocuparea de aceste probleme duce la o stare de nevroză permanentă, care poate avea consecinte grave, căci se pot schimba intentiile, planurile
si metodele politice. Se poate, astfel, ajunge dela forme realiste ca raporturile de fortă, sau idealiste ca perspectivele morale, la perfidie, deformare a adevărului, si la organizarea
asasinarii caracterului personal prin ponegrire, calomnie, svonuri false si documentare fragmentară, scoasă din contextul conceptului original.
Cel mai sălbatic sistem de luptă politică, care
si-a făcut întâi aparitia in Rusia Sovietică si a pătruns după aceia în Europa răsăriteană odată cu guvernele
comuniste, instalate cu forta moscovită, este prototipul utilizării celor mai josnice si
imorale metode de luptă politică împotriva adversarilor.
Am
citit, de curând, o carte despre Garda de Fer, scrisă de comunistii bucuresteni, si am găsit in cuprinsul
ei etalate, in toată splendoarea ei mocirloasă, întreaga gama a manierelor necinstite de a vorbi despre adevăr.
Si aceasta, sub masca unei pretinse metodologii stiintifice.
Scopul cărtii nu este numai să creieze neîncredere
si să lichideze o stare de spirit, o miscare politică si spirituala, dar să denigreze întreg trecutul politic al
Tării Românesti.
Cartea abundă in falsificări intentionate, in interpretări necinstite
si fanteziste si in documentare lipsită de orice autenticitate.
Pentru cel
ce cunoaste istoria politică a României dintre cele două războaie mondiale, precum
si realitătile societătii românesti, este imposibil să găsească in această carte cele mai elementare probe ale bunului
simt.
Să admitem
ideia, că Miscarea tineretului roman, canalizată în Garda de Fer, n'a fost
decât o manevră a partidelor burgheze, a marei finante si industrii românesti, precum
si a Germaniei hitleriste. Se putea face acest lucru, fără o corespondentă la realitătile românesti? In cazul acesta, cum se explică ecoul pe care
l-a avut această Miscare in sufletul poporului si cum se explică proportiile pe care le-a luat in concertul politic românesc?
Comunistii dela Bucuresti nu văd cum se sbat din 1945 încoace prin tot felul de manevre să cucerească
tara la formula comunistă, fără nici un rezultat?
Un partid politic
si o ideologie îsi verifică valentele in functie directă de realitătile societătii, in care acestea există.
Intreg comunismul românesc este construit pe
aberatii, fantezii si absurdităti. Deci, nu-i de mirare, că pot tipări asemenea cărti, in care utilizează declaratii
personale, smulse sub presiune, chinuri fizice si mintale, in timpul detentiei
politice.
Păcatul mare îl săvârsesc cei ce încearcă, sub o formă sau
alta, să opereze cu acest material, furnizat de comunisti. Acestia se lasă prinsi in tesătura diabolică a manevre lor buourestene
si pun o picătură de amărăciune si venin pe rănile exilului românesc. Acest exil românesc este compus din grupări
si personalităti politice cu conceptii deosebite de viata, iar ele reprezintă segmente ale societătii românesti, adică fiecare este ancorat in realitătile românesti, într'un fel sau
altul. Dacă obiectivul de luptă al exilului este acelasi, adică eliberarea
tării si independenta ei de orice dominatie moscovită, marxistă sau neromânească, legile morale ale luptei politice cer tuturor omenie, respect reciproc, in toate împrejurările, pentru a asigura unitatea de luptă
si gând românesc. Cei ce iubesc Tara Românească, se înteleg între ei prin curătenie sufletească
si seninătate de credintă.
Lăsăm comunistilor din România privilegiul
si gloria miseliei.
Alexandru
RONNETT
("DRUM",
Anul 9, Nr. 4, Oct.-Dec. 1973)