SILOGISMUL SLAV

RUGA LUI PETRE TUTEA

 

Când a isbucnit revolutia rusă în Februarie 1917, nimeni nu putea să prevadă urmările ei: in Rusia, in Europa si cu atât mai putin pe celelalte meridiane. Unii au văzut in această "schimbare epocală" o problemă de ordin intern. Era răsturnat un regim despotic, care dura de secole si, se subîntelegea, că cel ce-i va urma va fi mai deschis reformelor, mai tolerant, mai in conformitate cu normele civilizaliei europene. Tarul fusese arestat si la cârma tării se instalase social-democratul Kerenski: ceea ce l-a făcut pe Presedintele american, Willson, să se bucure si să felicite poporul rus pentru că alesese calea cea buna, optând pentru democratie; că, in sfarsit, se trezise la o nouă viată, zdrobise tirania si putea decide de aici încolo de propria-i soartă. Evenimentele ce au urmat vor arăta însă că Willson, grăbindu-se cu felicitările, se bucurase degeaba. Americanul si rusul vorbeau fiecare pe limba lui, si mai ales gândea fiecare după cum îl ducea mintea. Noul regim, care trezise atâtea sperante, n-a durat decât din primavara pâna in toamnă, când asediat de bolsevici, in Palatul de Iarnă din Petrograd, Kerenski scapă cu viată sărind pe fereastră: dispărea din scenă pentru totdeauna, spre a-i face loc lui Lenin.

Ideologia bolsevică va fi comparată mai târziu de oamenii lucizi, cu epilepsia, cu cancerul, cu schizofrenia si mai recent cu Sida, boli incurabile, împotriva cărora nu te poti apăra. Te apucă groaza, într-adevăr, la gândul că regimul instaurat de Lenin în acea zi nefastă de 25 Octombrie, avea să transforme umanitatea într-o junglă: in cei care vânează si cel vânati; in care numărul călăilor va fi mai mare decât al victimelor. Dar cine putea să prevadă atunci cumplita tragedie prin care avea să treacă omenirea? S-a auzit totusi o voce in acele zile in care Răul triumfase; si această voce profetică era chiar a unui rus. Este vorba de scriitorul Leonid Andreev care, depe patul său de suferintă din Finlanda, unde se refugiase, a mai putut adresa, înainte de a muri, pateticul său strigat de alarmă: "SALVATI OMUL!" Nu era vorba doar numai de poporul rus, ci in general de Om, cu majusculă, amenintat in rădăcinile sale ontologice de fiintă religioasă. Nimeni nu l-a auzit pe Andreev, istoria, cu amestecul ei de sublim si ridicol, cu drame si comedii si-a văzut de drum. Marx se născuse in Germania. Aici îsi redactase faimosul Manifest, prin care chema la unire si luptă, proletariatul din toate tările, spre a zdrobi vechea si nedreapta orânduire socială. Si tot Germania îl va aduce pe Lenin in Rusia, din exil, într-un vagon plumbuit, pentru a-l debarca de la putere pe Kerenski, in schimbul iesirii tarii sale din război. Dar ironia istoriei nu se va opri aici. Wilhelm al II-lea, împăratul Germaniei, va fi dat jos de pe tron si arestat de un Comando de revolutionari socialdemocrati, spre a-l răzbuna parcă pe tovarăsul lor Kerenski, care dăduse, cu un an in urmă, bir cu fugitii. Intr-un fel, Hrusciov avea dreptate când, in 1956, îi spunea Cancelarului Adenauer, cu umorul mujicului rus: "Marx s-a născut la voi, nu la noi. Si tot voi i-ati dat o mână de ajutor lui Lenin ca să ia puterea. Asa că voi, germanii, ati încurcat-o, voi descurcati-o acum."

La nasterea si consolidarea imperiului bolsevic, contribulia Occidentului a fost decisivă: din calcule politice eronate, din interese materiale meschine, din necunoasterea naturii satanice a bolsevismului si a modului de gândire a slavului care "are alte încheieturi organice decât ale europeanului."

Monstrul rusesc este odrasla Occidentului crescută la sânul său cald. Desi între spiritul european si spiritul slav există o prăpastie de netrecut. Rusul se deosebeste de restul Europei, nu numai prin gândire, ci si prin comportament. Voltaire povesteste in a sa "Istorie a Rusiei sub Petru cel Mare", cum tarul in timpul unui ospăt dat de Electorul Prusiei la Königsberg, a tras sabia împotriva favoritului său Le Fort si cum tot el a regretat, recunoscând că desi voia să-si reformeze natia, nu era încă in stare să se reformeze pe sine. Două sute de ani mai târziu, Nikita Hrusciov îsi va da si el în petec ca orice rus care se respectă. La una din sedintele Adunării Natiunilor Unite, si-a scos pantoful si l-a aruncat în capul vorbitorului care critica Uniunea Sovietică.

Ar fi o nebunie să încerci să explici cum si de ce a acceptat diplomatia Occidentală de-a lungul timpului toate ofensele si obrăsniciile rusilor. Cum si de ce ingăduie si în zilele noastre unor barbari să-i terorizeze pe românii din Basarabia si să-i ucidă pe Ceceni în tara lor si în acelasi timp să te declari de partea ucigasului Boris Eltîn, să-i acorzi împrumuturi de miliarde de dolari sub pretext că el n-ar putea altfel să instaureze libertatea si democratia în tara lui.

Secolul XVIII poartă denumirea de Secolul Luminilor (Nu-si prea merită acest titlu dacă se are în vedere că acum au lor profanările si incendierile lăcasurilor sfinte, cortegiul de asasinate in masă pe care le-a târât după sine Revolutia Franceză). Secolului al -IX-lea i s-a mai spus si secolul nationalităilor. Lenin numeste secolul XX, secolul declonizării, sfârsitul imperiilor coloniale. A fost singura sa profetie care s-a adeverit. Despre imperialismul ideologic bolsevic, despre, Rusia, ultima "temnită a popoare1or", nu suflă însă un cuvânt. E sigur de viabilitatea si eternitatea ei. O întrebare mai persistă în acest sfârsit de secol si de mileniu. Va fi numit secolul XXI secolul în care vor dispare ultimele vestigii ale imperialismului? Se vor nărui de la sine prin propria lor neputintă? Sau popoarele cărora li se pregăteste o "nouă temnită" vor avea de plătit un nou tribut de sânge?

In timpul lungilor anchete de tip bolsevic, Petre Tutea a fost pus pe rangă, si bătut la tălpi, pentru că refuza cu încăpătânare să recunoască că Basarabia este pământ rusesc. Ideea că Europa va trebui reconstruită pe baze crestine in granitele Imperiului Roman dintre Atlantic si Nistru, devenise o obsesie pentru filosof: "Si cu rusii ce facem?" l-am întrebat. "Rusii nu sunt europeni. A spus-o Blaga si trebuie: să-l credem. A spus-o si Eminescu si trebuie să-i credem pe amdndoi. Rusii n-au decat se incalece pe cai si sa treaca Uralii in Asia. Acolo e locul lor, in Siberia. Intre gheturile polare, unde isi pot potoli nesfarsita lor foame de spatiu."

In timp ce se afla pe rangă Tutea se gândea că, odată ajuns in cer, o să-l roage pe Dumnezeu să tragă o retea de sârmă gbimpată între români si rusi. Ca măsură de sigurantă. Ca nu cumva rusii transformati in draci împielitati să dea năvală peste el. Intr-o zi este dat pe mâna altui anchetator care îl ia cu binisorul: "Stiu că esti legionar. Si ca orice legionar esti fanatic, când îti intră in cap o idee, ca să nu-i spun o prostie, te tii de ea pana mori. Dar hai să discutăm acum ca doi oameni pasnici care fac apel la ratiune. In defnitiv ce vrei tu, să ne batem cu marea Uniune Sovietică? Stii bine că asta-i nebunie curată. Ia exemplu de la George Călinescu care declara in campania electorală din 1946 că românii n-aveau ce căuta in 1941 in Basarabia, fiind pământ sovietic..." La care cel anchetat îi luă vorba din gură: "Există o deosebire între noi doi. Călinescu s-a născut la Brăila, oras cosmopolit, plin de toate scursorile levantino-balcanice, pe când eu m-am născut in tinutul Câmpulungului, acolo unde s-a născut si limba română." Anchetatorul dă dovadă de răbdare de fier, pare decis să nu-si iese din tâtâni si-i oferă o tigară Kent. Tutea se tine însă bătos, nu vrea să facă nici cea mai mică concesie. Nu fumează tigări americane: americanii ne-au vândut rusilor la Ialta si-i dispretuieste deopotrivă si pe unii si pe altii; si unii si altii sunt la fel de imorali. Apoi îi tine o lectie despre socialism. Romanii nu dau si n-au dat niciodată doi bani pe socialism, Românii sunt un popor cu capul pe umeri, ei au învălat din experienta lor istorică, că nu tot ce zboara se mănânca. Un exemplu îl constituie Titu Maiorescu. Pe când se afla in Germania la studii îl cunoaste pe Lassalle. Incă de la prima întâlnire seful socialistilor îi pune gând rău tânărului roman care strălucea prin inteligentă si cultură motiv să-l câstige pentru ideile sale, la modă in Apus, nestiind că Maiorescu tinuse o conferintă la Iasi in care criticase socialismul in termeni cat se poate de răspicati: vine in acest scop in tara noastră dar aîci il paste nenorocul. Cade răpus in duel cu Racovită, care se întâmplă să fie însusi vărul doamnei Maiorescu. Astfel a esuat prima tentativă de a implanta himera socialismului într-un teren virgin cum erau Tările Române la acea vreme când oamenii din partea locului nu fuseseră contaminati încă de această molima egală cu o rătăcire a mintii omenesti.

Moartea lui Lassalle a fost de rău augur pentru soarta socialismului in România. Spre deosebire de toate celelalte popoare din Europa, lozincile socialiste, pe cât de naive, pe atât de ispititoare n-au stârnit nici un interes si nici un ecou in sufletul românilor. Aflăm de la N. Paulescu, adversar neîmpăcat al acestei ideologii de un materialism respingător, si fără Dumnezeu, că partidul socialist a fost importat mai târziu, in 1875, de doi revolutionari rusi: un ortodox Petrof si un evreu, Nahum Katz, care îsi luă numele de Dobrogeanu Gherea... Cu ei s-a asociat mai întâi un tigan, Ion Nădejde, iar mai târziu câtiva tineri, - si prima asociatie comunistă fu fondată. Ea n-avu alti membrii decât niste lucrători evrei. Socialismul era condamnat in România să apere interesele streinilor, sau să dispară. Practic a dispărut: influenta ideilor socialiste in societatea rornânească a fost ca si nulă. A reapărut, dar in altă ipostazâ, impus dupa cel de-al doilea război mondial, prin forta armelor si concursul puterilor Occidentale.

Socialismul s-a născut in Apus. Dar nouă românilor ne-a venit din Răsărit, prin filiera rusească. In privinta ideologiilor din acest secol, românii n-au imitat nici Apusul nici Răsăritul. Din lupta crâncenă dintre întuneric si lumină, dintre haosul spiritului asiatic si ordinea morală a Europei Crestine, s-a născut Miscarea lui Corneliu Codreanu. Avea dreptate Petre Tutea când îi spunea anchetatorului: "Dacă scap de aici, dacă nu mă omorâti, am să propun Academiei să scoată din Dictionarul Limbii Române cuvântul Socialism. Si la cuvântul rus, generatiile viitoare să citească: asiatic rătăcitor, care a nimerit din greseala lui Dumnezeu in Europa".

Nietszche anuntase moartea lui Dumnezeu si nasterea supraomului. Profetia sa care friza dementa si ridicolul se va dovedi mincinoasă. Dumnezeu n-a merit, iar supraomul său se născu mort, in schimb apăru in secolul următor o noua specie: subomul de stirpe rusească care invadă întreaga planetă. Care, acolo unde va pune piciorul, va încerca să-L ucida pe Dumnezeu, lăsând urme adânci ce nu se vor sterge usor. Vor trece decenii, poate un secol-două, până când umanitatea să-si vină in fire.

Omenirea a fost dominată timp de sapte decenii de strategia tezei marxiste după care Răsăritul ar fi fost in metaistorie paradisiacă, iar Apusul in preistoria infernală. Din această conceptie se naste si strategia care a dominat peste patru decenii in raporturile dintre URS.S. si satelitii săi (D. Nacu). In 1970 H. Kissinger, credea că "sfidarea (comunistă) este fără sfârsit, că nu va dispare, si că strategia americană trebuie să se adapteze." In 1975, împreună cu Sonnenfeldt, tot Kissinger crede in necesitatea de a mentine aceleasi raporturi doar câteva... secole. După 1989, prăbusirea monopolului partidelor comuniste, strategia dominantă inspirată de conspiratia unor forte oculte pare să-l confirme pe F.Fukuiamma după care pozitiile ar fi inversate: Apusul s-ar găsi in postistoria liberală, iar Răsăritul in istoria sclavagistă. In această strategie Neamurile din Răsărit riscă să fie aservite unui alt sistem, mai subtil, dar mai totalitar, pentru veacuri, de nu pentru un anumit mileniu.

Această strategie e prea monstruoasă ca să aibă sorti de izbândă. Ar însemna să admitem triumful Răului absolut in lume, abandonarea Omului pentru totdeauna in bratele Satanei. Totusi, spaima metafizică de care era stăpânit filozoful român Petre Tutea, că am putea avea deaface cu rusii chiar si pe lumea cealaltă, ne da fiori nouă celor care i-am supravietuit. El n-a mai apucat să-l audă pe Jirinovski cum îi incită pe rusi prin discursunle sale incendiare, să se pregătească pentru cucerirea Continentelor; nici sa-l vadă pe Boris Eltîn cum le râde in nas lui Clinton si lui Khol când acestia vorbesc despre incalcarea Drepturilor omului in Cecenia; nici cum este tinut in cusca grupul Ilascu pentru ca au indraznit sa afirme dreptul Basarabiei de a se reintregi cu Patria Mama.

Simion GHINEA

("Silogismul Slav", Col. Document)

V I D E O : Interviu cu Petre Tutea

 

 

/ /
INAPOI LA PAGINA ROMÂNIEI NATIONALISTE